8.načina izgradnje kvalitetnog brainstorminga.

mozak

Oluja  mozga ili mozgovna oluja,kako hoćete samo trebate stvoriti novu vrijednost. Koliko ste produktivni u  stvaranju ideja? To je već drugo pitanje,na koja nećemo sada odgovarati.

Svakako je jasno kako brainstorming može biti  izuzetno opasan način pronalazaka ideja i stavova. Sve veća količina amerikanaca taj sustav izbacuje iz upotrebe,jer za ovakav način rada je potrebno imati posebnu obučenost u radu. Posebne sposobnosti koje mogu protumačiti sve procese u brainstormingu. Svakako je obuka ta koja može prepoznati prave vrijednosti u traženju ideja. Svakako se tim mora dovesti do situacije kvalitetnog odabira kvantitete,a ne kvalitete. Kvaliteta se brusi na drugim etapama i dovodi u pravi kontekst upotrebe.

Osam savjeta za savršen brainstorming

1. Napredna obavijest za svoj tim

2. Mala aktivna momčad je bolja od velikog neaktivnog tima

3. Koristite zaseban prostor

4. Vremenska ograničenja, poticanja hitnosti i ideje

5.Nikad kritizirati. Potaknete tuđe ideje.

6. Kvantiteta ideja, a ne kvalitet.

7. Ne koristite alate.

8. Poslije prođite kroz ideje.

Pojašnjenja to izgleda ovako:istaknite svoju ideju i okupite tim s kojim ćete raditi. Mali tim je bolji nego veliki,jer sa velikim ne možete dobro rukovoditi ili vam se ideje ne određuju u kratkom vremenu. Poseban prostor je nužnost,jer bez toga lako možete biti ometani i prekidani. Svakako je važno dobiti količinu ideja u kratkom vremenu,jer svako odugovlačenje dovodi do depolitizacije problema i ideja i time se vrtite u krug iz kojeg teško izlazite. Oprez,nikad ne kritizirati,jer vam isti ljudi trebaju  i za sljedeći brainstorming,ukoliko ste zločesti prema njima,svakako vam se neće odazvati sljedeći puta. Poticati ideja je uvijek nužnost.  Količina ideja je važnija,jer se sa masom ideja lako pronalazi prava tema koja se treba koristiti. Sa samo jednom idejom se morate prilagođavati procesu rada,a to je daleko teže. Posebne oblike alata ne treba  koristiti,jer se na taj način gubi fokus na temu. Osnovni oblici rada,na koji su svi navikli (provjerite kod suradnika) i uvijek isti način obrade,kako vam se pojedinci ne bi izgubili u razmišljanjima. Svakako na kraju sve ideje ponovite pred svima,jer je to odličan način za dobivanje još kvalitetnijih i točnijih ideja,koje lakše možete koristiti.

Posebni uvjeti koje je potrebno odraditi su:

1.         Koristite tri brainstorming ideje

2.         Zapišite svoje ciljeve

3.         Istražite svog klijenta

4.         Označite svoje resurse/projekte

5.         Brainstorming teme

6.         Brainstorming osobe

7.         Pronađite svoju viziju

8.         Razvoj taktike i sidra od A do Ž

9.         Razviti vaše glavne vijesti

10.       Pregled vašeg brainstorminga

11.       Provjerite svoje ideje sa testovima

Odredite tri ideje koje želite provjeriti. Najavite ih i zatražite povratne informacije o temama. Kada dobijete konture odgovora odredite ciljeve koji se trebaju napraviti. Postavite ih kao pitanje i sustavom potpitanja ih dovodite do značenja koja se smatraju najboljim. Provjerite ponovno jeste li na pravom tragu i pitanjem tražite iskrene odgovore koje možete dobiti.

Zapišite svoje ciljeve i odredite se prema njima. Nije uvijek cilj isti, kod svakoga.

1.         Što je cilj?

2.         Izgradnja domene,snaga  i autoritet?

3.         Jačanje i održavanje ljestvice od ključnih stranica?

4.         Koje stranice su vam pomogle, pokušajte rangirati?

5.         Kako ove stranice vezati natrag za poslovanje i dobiti ciljeve?

Zamislite svojeg klijenta i njegove interese, predvidite što su njegovi prioriteti. Odredite što bi moglo povećati mogućnosti prosperiteta kod klijenta i napravite to što se traži od vas. Ukoliko je klijenta želja sasvim suprotna od vaših nastojanja,tada se priključuješ zahtjevima klijenta. Svakako pokušajte objasniti vašu poziciju.

Pripremna istraživanja vašeg klijenta, iscrpno:

1.Tko je klijent?

2.Što im je činiti?

3.Na koji način su oni jedinstveni?

4.Na koji način su oni vođe u njihovoj industriji?

5.Što kod klijenta želim prepoznati?

Promislite i utvrdite koje su vaše glavne snage. Odredite što predstavlja vaš klijent i pripremite glavne predloške za komunikaciju. Odredite što bi posebno moglo istaknuti vašeg klijenta i pomozite mu da to ostvari. Osmislite neke ideje koje mogu olakšati poslovanje i prepoznatljivost klijenta.

Razmislite kako bi trebao izgledati projekt i što je sve potrebno za odraditi takav posao. Odredite teme i svoj tim koji bi mogao napraviti iskorak sa tim poslovima.

Projekt i označite svoje glavne aktere:

1.Tko će raditi na ovom projektu?

2.Koliko vremena vam treba?

3.Što je proračun?

4.Što će biti vaš uspjeh mjerenja?

5.Tko treba potpisati ili odbaciti ?

6.Koji su ključni rokovi isporuke za to projekt?

Nakon što ste napravili dogovorni dio sa timom,određujete i viziju svog projekta. Odmah odredite i ono što mjerite i to svima dajte do znanja,svakako onima koji to trebaju znati. Morate posebno naglasiti koji su vam glavni prioriteti,jer na taj način možete motivirati sve uključene u ono što je glavni cilj klijenta. Obavezno je određenje vremena trajanja,kao kod svakog projekta.

Pitanja koja vam omogućavaju jasniji pregled svih ideja se nalaze ovdje. Pokušali smo napraviti samo sažeti dio i onaj koji je najinteresantniji,često korišten,pa samo naveli ovih 21. pitanje.

Brainstorming pitanja,koja mogu biti ovakva:

1.Što su to oni već znali?

2.Što oni misle/već znate?

3.Što je aktualno ili objavljeno u industriji, u ovom trenutku?

4. Traži putem Interneta

5.Što im je doista stalo o toj temi?

6.         Što su oni strastveni o toj temi?

7.         Gdje oni provode svoje slobodno vrijeme ?

8.         Posao? Plaća?

9.Što smatraju da je prava bol?

10. Što je preokret u svojim životima?

11.Što ih čuva noću?

12.Postoje li srodne polja koja mogu iskoristiti?

13. Ići u niše? Ići široko?

14. Sveta krava bi im bila?

15.Bez čega mogu?

16.Što ne treba spominjati?

17.Kako možete pomoći?

18. Činiti nešto pronicljivi o tome u industriji?

19. Gdje će se vaša javnost družiti?

20.Kolika je vaša javnost?

21.Koje su podjele među javnostima?

Pripremate strategiju,taktiku i plan B,koji vam omogućuje priliku za promjenu kursa. Uvijek postoje ne predviđene okolnosti,ali se trebamo pripremati za sve situacije.

Vaše bilješke:

1.         Pronađite svoju viziju.

2.         Ukoliko možete koristite povezivanje i poseban naziv hashtag,kojim ćete smanjiti kopiranje.

3.         Postoje li osobe s kojima možete razgovarati? Odnosi na koje možete utjecati?

4.         Odnosi 101 imaju svoje utjecaje?

5.         Natjecatelji se ne moraju posebno pridržavati pravila?

6.         Imate li vlasničke alate, koji imaju pristup i kontrolu?

7.         Možda imaš ekskluzivni pristup određenim podacima, ili imate poznavanje određenih procesa?

8.         Možete li biti isključiv izvor na bilo koju vijest?

9.         Možete li biti prvi koji će dodati neke zanimljive podatke i proširiti se na priču na značajan način?

10.       Kako možete dodati osobnost i likove svoga linka?

Odrediti svoje glavne vijesti i objavite ih. Svakako istaknite svoje ideje i dajte do znanja kako ćete ih se držati. Odredite kanale koji vas interesiraju i koje možete pokriti. Pripremite se na sve moguće opcije u poslovanju,jer samo tako možete poboljšati krizno komuniciranje.

Koristite svoje osobitosti,budite fleksibilni,potrebni resursi,pitanja koja trebaju odgovore:

1.Koristite svoje bilješke

2.Koristite alate

3. Brainstorm osobnosti

4.Tko si ti konkretno -tko je imao pristup broj?

5.Webmaster?

6. Community manager?

7.Bloger?

8.Što njih konkretno zanima – njihova strasti, boli i problemi?

9.Jeste li  dobili svoj osobni e-mail?

10.Zašto su na Internetu?

11.Kako napraviti profit?

12.Za hobi?

13.Je li to njihov posao?

14.Kako bi mogao dodati vrijednost, što im život čini lakšim?

15.Koliko često ih oglašavati na  web stranicama?

16.Kako brzo možete dobiti odgovor,kretanje komunikacije?

17.Što je njihova metoda izbora, povezivanja ili dijeljenja?

18. Tweeting?

19.Katalozi ili  popisi?

20.Imaju li društveni medijski profil?

21.Tko ih slijedi?

22.Što su oni dijelili sa svojom javnošću?

23.Ono što bi ih zaustavilo ?

24.Konkurencija ih ne može ugroziti ili treba razgovarati o tome?

25.Što se ne može zaustaviti ?

26.Imaju li dovoljno resursa?

27.Ima li kakvih internet memo,nešto što ih povezuje sa okolinom?

28.Jesu li odradili SEO ?

29.Razumiju li ono što rade?

30.Vrijednost linka od njih?

31.Povezani interesi koji bi se mogli iskoristiti?

32.Koji bi bio učinkovit poticaj za njih posebno?

Ponovno pregledajte sve teme i odredite smjer kretanja u poslovanju. Odredite gdje ste dobri i gdje ste loši. Okrenite se prema onome dobrom i to posebno istaknite. Sve ono što je lošije pokušajte popraviti ili jednostavno ojačati. Postavite se prema svojim jakim stranama sa velikom pažnjom,jer vas to ističe od drugih.

Odredite, možete li nešto napraviti:

1.Najbolje

2.Najbrže

3.Najlakše

4.Najjeftinije

5.Najljepše

6.Većini zabavno

7.Najkorisniji

8.Većina nečuveno

9.Link taktike i kuke od A do Ž

Svakako iskoristite svoje pravo testiranja. Provjerite što bi moglo biti dobro ili loše. Danas imate internet stranice sa Beta verzijom. Provjera bugova ili kvarova u kanalima aplikacija. Takav ili sličan slučaj koristite i kod svoje prezentacije ili svog poslovanja. Provjerite sve prije nego izađete na tržište,jer su kritike ne milosrdne.

Pokušajte raditi  mješavinu vlastitih interesa, vijesti, znatiželje i obećanja.

Pokušajte pronaći kombinaciju taktike i kuke za vašu nišu.

Taktika / Hook Ne Možda Da
Nagrade
Budite prvi
Natjecanja
Dizajn i
HTML5
Face
Freebies
Gost link
Kako to, upute i tutorijali
Intervjui
Vicevi
Dobrota (ili mačići!)
Popisi
Microsites ili druge domene
Vijesti
Mišljenja
Fotografije i stripovi
Kviz i ankete
Rezultat istraživanja na
Priče
Alati
Korisnički generiran link
Video
Widgeti i bedževi
X-faktor
Sažeci godina
Prozovi te nekoga!
Razviti svoje naslove

Kušajte svoje teme i provjerite jesu li moguće. Vidite jeste li na pravom putu. Odredite jeste li u trendu ili ste promašili temu. Ukoliko smatrate da ste nešto promašili,slobodno ponovite. Bolje i to nego kritičari da vas pokopaju. Svakako treba biti oprezan sa prezentacijama.

Pregledajte svoje Brainstorm

1.Jeste li zadovoljili klijenti kriterije?

2.Kako će to vratiti potrošeni novac?

3.Zašto bi vaše javnosti bilo briga o tome?

4.Kada bi se stalo sa projektom?

5.Kako se lako može naći ova vrsta projekta?

6.Ima li još ovakvih ideja u vašoj blizini?

7.Zašto bi javnost vjerovala vama,a ne nekome drugome?

8.Koja su vaša ograničenja kod izrade ovog projekta?

9.Imate li dovoljno vremena i novaca?

10.Kako ćeš pronaći ljudi koji će pomoći?

Provjerite svoje ideje sa testom. Test će vam dati do znanja sve ono što vam treba. Propusti,greške,uski prolazi ili jednostavno ne pokrivenosti informacijama vam kroz testiranje omogućavaju pregled situacije.

1.Osobe koje sam kontaktirao

2.Gdje se može povezati

3.To je ono što oni misle

Često treba biti fleksibilan i pronaći najkvalitetniji naslov. Pokušajte pronaći najbolji naziv za ono što radite.

PODSJETNIK za svaki naslov:

1.Je li ključna riječ bogata? Koje ključne riječi ćete ciljati?

2.Je li to manje od 70 znakova, uključujući razmake?

3.Uključuje li to nekakve “kvake”? Jesu li poštapalica na snazi, ili samo klišeji?

4.Možete li napraviti naslov jednostavnije? Možete li koristiti manje jezika?

5.Je li to izričito jasno kako je naslov obećavajući? Jeste li pitali nekoga drugoga što očekujete od čitanja svojeg naslova?

6.Je li to uključuje sve elemente vijesti? Da li  izazivaju strah ili pohlepu?

7.Je li to također dio vijesti, instant olakšanje ili pobuditi znatiželju?

Brainstorm najmanje tri naslovnice.

Bilješka
KONCEPT:1
Naslov ideja:1
Naslov ideja:2
Naslov ideja:3
KONCEPT:2
Naslov ideja:1
Naslov ideja:2
Naslov ideja:3
KONCEPT:3
Naslov ideja:1
Naslov ideja:2
Naslov ideja:3

Ukoliko smo nešto zaboravili slobodno nam javite

@Blazenko72

Facbook Fan Page: Osjob Communication

blazenko72@gmail.com

ZIT_1982_12_Komunikacija_med_clovekom_in_racun...

ZIT_1982_12_Komunikacija_med_clovekom_in_racunalnikom_9 (Photo credit: Kiberpipa)

Označeno:,

Komentiraj