Marketing od usta do usta/izgradnja branda.

Uspjeh i ne usjeh

Uspijeh i ne usijeh

 

 

Oblik komunikacije koji dodaje vrijednost i omogućava izgradnju branda. To je priča koja se stalno izgrađuje. Marketing koji ima svoje principe i pravila može biti proces koji postaje dominantan u poslovanju,a posebno način primjene marketinga od „usta do usta“. Uglavnom je baziran na principima pojeftinjenja promocije i razvoja poslovnih aktivnosti. Povećanje udjela u potrošačkim aktivnostima kroz prepoznatljivost jeste prioritet svake tvrtke,koja vodi računa o svojem načinu rada. Ovakav način aktivnosti ima dobre mogućnosti za brže prepoznavanje i jeftiniji pristup kupcima/klijentima. Ukoliko koristite ovakvu metodu rada trebate imati na umu kako postoje osnove za razvoj i količina kvalitete koju ne smijete spustiti ispod dozvoljenih granica.

Prvo i osnovno jeste prepoznati:koji su efekti takvog načina rada?
Efekti WOM-a
1. Povjerenje /vjerujemo
2. Što čujemo
3. Želimo kupiti
4. Želimo prenijeti
5. Želimo druge informirati
Svaki početak suradnje i kupnje je početak povjerenja. Povjerenjem se nadamo kako za svoj novac dobijemo kvalitetu proizvoda koji smo platili. Ovdje se moramo odvojiti od nečega što se zove „višak vrijednosti“. Ukoliko smo nešto jeftino dobili,ne znači kako je upotrebna vrijednost velika. Obrnuto od toga bi bilo: ako sam nešto masno platio,očekujem za to i vrijednost. Često koristimo informacije koje čujemo ili su jednostavno spomenute u nekoj komunikaciji ili razmjeni mišljenja. Pretpostavljamo kako netko ima više informacija od onoga što mi sami znamo. Ukoliko je na glavne informacije o kvaliteti nastala potreba za nekim proizvodom,onda je to sasvim izvjesna situacija za kupnjom proizvoda koji nam je spomenut. Ukoliko smo zadovoljni,tada koristimo priliku za pohvalu našeg umijeće trgovanja i isticanja vrijednosti našeg posla. Očekujemo slijeđenje našeg primjera u trgovanju,a to je najbolje reklama za daljnju prodaju. Uvijek su postojali pojedinci koji svoje zadovoljstvo/ne zadovoljstvo žele prenijeti na svoju okolinu,pa se tako često dogodi pozitivna/negativna reklama za proizvod/uslugu koju je netko dobio ili koristio. Često se opet takvi stavovi nađu na mrežama ili u osobnoj razmjeni komunikacija. Svakako se efekt marketinga od usta do usta mora bolje upoznati,jer pojedine tvrtke često gube zbog svojeg ne snalaženja u takvom segmentu marketinga.

Povjerenje u WOM-u,ili prema provedenoj anketi, tko ima utjecaj na našu odluku o izboru proizvoda?
1. Kome vjerujem 82 %
2. Video na internetu 92 %
3. Vidi tko govori 33%
Jednostavna anketa je pokazala kako većinom vjerujemo ljudima koji nas okružuju. Pretpostavka jeste kako više vjerujete bratu nego nekom čovjeku kojeg tek srećete na ulici. Danas je došlo do povećanja video/Internet/webiner/tutorijal sadržaja. Odete na Youtube i kucate željeni pojam i pokaže vam se primjer načina upotrebe pojedinih proizvoda. Neki se na takav način obrazuje/uče/ponavljaju/uvjeravaju,svakako je to obrazovan način rada na novim idejama i alatima,ali ujedno odličan način za iskazivanjem povjerenja prema određenim proizvodima. Naravno,postoji i jasan izbor izvora iz kojih primamo informacije. Neki se jednostavno prepuste slučaju,ali sve više je slučaja gdje se kupci okreću provjerenim informacijama i to od provjerenih stručnjaka. Nažalost,ali kod nas provjereni stručnjaci nisu na cijeni,ali se očekuje razvoj interesiranja i poboljšanje kvalitete savjetnika.

„Povjerenje se zaslužuje,a ne nasljeđuje“, to moramo prihvatiti kao realnost. Ukoliko je to nepoznato,pročitajte knjigu iz povijesti,imati ćete dosta primjera.
1. Istina-poštena komunikacija
2. Privatnost-ne odavati tajne
3. Obećanje-očekivanje
4. Odgovor-brz odgovor
5. Integritet-interakcija sa integritetom
6. Marketing-promocija kroz etičnu ponudu
7. Transparentnost-ne skrivati se iza politike
8. Povijest-povjerenje kreiramo u pozitivnom ozračju
Uvijek je istina na glavnom mjestu,jer svaki ne iskreni pokret ili postupak donosi ne zadovoljstvo vaše okoline. Ovdje već počinje pitanje:kako nekome reći istinu,pa da prepozna naš pokušaj prodaje lošeg proizvoda? Svjestan sam samo jednog: uvijek kupim na povjerenje,ali ako nisam zadovoljan,ima li šanse za ponovnu kupnju? Nema,jer samo jednom dozvoljavam grešku,a svaki sljedeći puta dobro pazim na takve stvari. Zamislite sada situaciju:sve veća količina ljudi je ne zadovoljna pojedinim proizvodom,koliko će ih ponoviti kupnju? Sve manje, i manje, i manje,i manje,dok se ne raspadne sama tvrtka.
Uvijek mi je bitna tajnost sa mojim prodavačem,ukoliko nešto ne želim posebno reklamirati. Postajem kupac koji želi tajnost za napravljenu transakciju. Isticanje svojeg imena u svjedočanstvu o nekom proizvodu,a nije mi plaćeno,to mi ne pada na pamet. Još mi je najteža situacija gdje mi jedan trgovac nešto obeća,pa jednostavno to ne poštujete. Takav način rada je za mene objava rata ili nečega gorega. Uzeo si mi novac,pa poštuje onda svoje obaveze! Još vam se zna dogoditi ,nakon kupnje,želite nazvati svojeg prodavača,a on nikako da vam se javi. To je najgore što mi trgovac može napraviti. Sigurno ću kašnjenje kažnjavati trajnim izbjegavanjem pojedine tvrtke. Pronađite lidera u svojem poslovanju i komunicirate s njime. Primijenite informacije koje dobijete od svojeg lidera industrije. Neki će vas prepoznati po tome,a to opet povećava posao. Marketing je priča za sebe. Obavezno se orijentirate na etičan način prema svojoj javnosti ili prema svojim klijentima. Jedan od način lakšeg poslovanja jeste transparentnost u poslovanju. Uvijek su odnosi s javnošću upozoravali u otvorenost prema svojoj okolini,a još ako transparentni obavještavate svoje klijente,javnost,dioničare i ostale,tada su odnosi na dobrom putu biti odlični i za tvrtku i za okolinu. Održavate li dobre odnose,jer nikad ne znate kad će vam nešto trebati.

Jedan od sustava na koji se morate orijentirati jeste olakšavanje. Neki se baziraju na smanjenje koštanja,a povećanje profita. Danas to više nije slučaj. Klijent/kupac također može biti emocionalno povezan za svoju tvrtku ili proizvod. Često čujete izuzetan slogan „KUPUJEMO HRVATSKO“. Često su strane tvrtke gubile na našem tržištu samo zbog svojeg ne poznavanja tržišta. Međutim,odnosi s javnošću imaju preporuku,a to je mogućnost prilagodbe prepoznatljivosti tvrtke prema svojoj javnosti. Postanite prepoznati preko nečega što je vama kvalitetno.
Zato, olakšavate:
1. Poruke
2. Jedna rečenica
3. Ideja

Nekada je potrebno biti na pravom mjestu u pravo vrijeme,a to znači prepoznati svoju okolinu i njihove zahtjeve. Postavljanjem sadržaja se privlači pozornost,a pravilnim sadržajem se povećava utjecaj. Svakako je reputacija važna u poslovanju,ali ako ste ne zanimljivi,tada imate problem doći do svoje klijentele,ap je potrebno prilagoditi sadržaj objava koje privlače pozornost. Ovdje smo naveli samo osnovne elemente i postotak zainteresirane javnosti za te segmente.
Sadržaj za wom-u
1. Zabava 45%
2. Pomoć 30%
3. Smijeh 15%
4. Diskusija 7%
5. Promocija ideala 2%
6. Poznaju me manje od 2%

Kroz marketing je isto tako važno biti kvalitetan,jer bez toga nećete imati podrške od svoje okoline.
Biti interesantan
1. Po nazivu
2. Kvaliteti
3. Komforu
4. Obliku
Ukoliko se ističete po nečemu to obavezno istaknite. Dajte do znanja zašto ste prvi u nečemu.

Odnosima s javnošću i marketingu je važna strategija,kao i svakom u poslovanju.
Strategijsko djelovanje
1. Poboljšanje efektivnosti kampanje
2. Manji troškovi
3. Povećanje broja klijenata-povratak
4. Tržišno povećanje
5. Prilagodba novog proizvoda-varijacija
6. Upute za prodaju
Određenje prema jednom od postavki i nastojati biti najbolji. Na takav način postajemo konkurentni

Određenje sadržaja i kanala komunikacija je nešto sasvim drugačije. Ovdje je već zamišljen put na koji način dolazite do svoje javnosti. Neki koriste samo jedan ili dva sadržaja,ali se svakako preporučuje uravnotežen strategija sadržaja na svim područjima,ako je moguće,naravno.
Strategija sadržaja
1. Stranica-svrha
2. Stranica-više komunikacije
3. Novi članak
4. Relevantni sadržaj
5. Blog
6. E-mail- novine
7. Infografika
8. Video
9. Studija slučaja
10. Posebni sadržaj (White paper)
11. Tweet
12. Facbook

Nešto što vam može pomoći jeste načini dodatne promocije. Ovdje su oni koji su najčešći,a možete i biti posebno kreativni. Neki čak koriste i gerila marketing.
Posebna pomoć
1. Press
2. Animacija
3. Vodiči

Ukoliko koristite klijent servis morate biti dobro kvalitetni. Morate izraditi sustav vrijednosti i svakako se truditi biti još bolji. Ukoliko niste poštovali ovakav način rada imati ćete velikih problema kada vas zatrpaju raznim zahtjevima i prigovorima. Kod klijenta je naročito bitno prepoznati mogućnost druge šanse i način na koji traži rješenje. Prema podacima sa interneta tu je situacija 40% naprema 21 %,što znači,ako se na vrijemo izvinete imati ćete drugu šansu. Negdje oko 21 % klijenata traži informaciju od ljudi koji su već bili klijenti.
Klijent servis
1. Loša prva impresija i druga šansa
2. Klijenti traže riješenje

Servisi –kanali komunikacije,koje također možete koristiti. Neki su od ovih oblika napravili marketing kampanje,koje imaju svoju dobru razvijenu podršku.
1. Licem u lice
2. Email
3. Telefon
4. SMS
5. Online

Najbolji od svih načina jeste djelovanje kroz dobar sustav integriranog marketinga. Kombinacija svih ovih dijelova sa popisa dobijemo sasvim dobru realizaciju projekata.
Integrirani marketing
1. Marketing
2. PR
3. Klijent servis
4. Prodaja
5. CRM/klijent informacije
6. Proizvod/inovacija
7. Ljudski resursi

Informacija unutar lokacija je nešto što većina tvrtki nema. Zamislite samo situaciju gdje dolazite u restoran i nitko vas ne pozdravi,tražite informaciju i ne dobijete je, nešto podrazumijevate kao uslugom,ali vam je naplate. To su sve neugodne informacije koje mogu pokvariti ugođaj i naravno dovesti do loše reklame.
1. Predstavljanje
2. Česti problemi u traženju informacija
3. Sakriveni troškovi o sakrivenim traženjima
4. Lokalno je veće od e-comerca
5. Moramo znati multiplikacijska potražnju
6. Vodič

Veseli klijent je najvažniji klijent. Ukoliko ga usrećite imate šanse izgraditi dugoročnu suradnju i ponovljenu kupnju. Za takvo nešto su vam potrebni koraci prema klijentima,kao što su.
1. Idi korak dalje
2. Ciljanje
3. Čiste priče
4. Decentno
5. Kao kod kuće

Zasluži povjerenje i poštovanje. Nitko ne govori o tvrtci koju ne voli. Biti dobar prema klijentu,zaposleniku,javnosti.

Filozofija je također nešto što ne smijemo preskočiti. Zna vam se dogoditi iznenađenje u nekom prostoru koji je uređen na sasvim poseban način. Usporedite li to sa vlasnikom vidjeti ćete kako se jedan i drugi oblik podudaraju. Odišu nečim posebnim,možemo i tako reći.

Informacijski kanali su navedeni kroz ovu tabelu. Razmislite koji su vama potrebni i što sve trebate napraviti.

  kanal reference suradnja
Prikupljanje      
Analiza      
Vizualizacija      
Diseminacija      
Predviđanje      
Akcija      

Analiza svih napravljenih poslova je važnija,ako je proces razvoja projekta u početnoj fazi. Uvijek učimo na početnim poslovnim djelovanjima. Zatim ga uspoređujem sa onim što smo mogli napraviti i vidjeti gdje nam je put prema kojem se krećemo. Za sve to nam trebaju alati,koje opet možemo pronaći na Internetu.
1. Softwer
2. Servisi
3. Klik
4. Kontakti
5. Monitoring servis

Social online medija je česta na Internetu. Nekada je toga previše,ali postoje profesionalne tvrtke koje rade istraživanja,a kod njih možete izdvojiti podatke koji vama trebaju. Kod svih social medijskih sadržaja najčešći su odgovori na ankete sa 32 %,pa zatim forum sa 29%.
1. Anketa 32%
2. Forum 29%
3. Blog komentar 24%
4. Postovi 16%
Uspjeh je svakome različit. Netko je želio nešto veliko,a nije bilo realno. Svakako u planiranju treba biti realan i moguć. Ukoliko ste zamisliti neku priču kako ćete osvojiti svijet u dvije godine to baš i ne ide. Komunikacija je ta koja mora dovesti do kvalitete. Izgradnja prepoznatljivosti ne smije biti zanemarena. Ukoliko se neki kanali sruše nećete imati pravu podršku marketinga od usta do usta.
1. Oko programa se radi,a ne oko kanala
2. Osobna konverzacija
3. Organski kanali
4. Komunikacija mora imati viziju

Zaključak je jasan,izgradnja kanala za komunikaciju i dolazak do kupaca nije jednostavan. Svi ovi procesi su dobro došli za izgradnju boljeg i kvalitetnijeg poslovnog odnosa. Odnosi s javnošću trebaju biti pokroviteljskima element u organizaciji. Pronalaziti greške u komunikaciji i jasno ih riješiti. Omogućiti jasnu komunikaciju koja može dovesti do kvalitete.

Ukoliko smo nešto trebali spomenuti slobodno nam javite na blazenko72@gmail.com ili nas ovdje komentirajte.

vidimo se

vidimo se

Tagged: , , ,

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s

%d bloggers like this: