6 pitanja u izgradnji strategije

Potreba strategije

Potreba strategije

 

Strategija je strategija,a ja o strategiji nemam pojma. Možda:strateški sam razmišljao,ali sam upao u slijepu ulicu :) Svakako sam okrenut strateškim opredjeljenjima,ali se nadam kako će mi netko reći što je to?

 

 

 

Priče o strategiji su uvijek zabavni i nažalost ne-iscrpne. Možete je pisati ovako ili onako,ali svakako se pojavi još neki način za opisivanje te teme. Uvijek sam bio za priču kako je strategija način ili put kojim se krećemo prema nekom određenom cilju. Cilj je važan,osim ako cilja i nemate,a onda i nemate potrebe negdje stići.

 

 

 

Strategija je najveći problem za pojedine tvrtke,ljude,organizacije i slično. Neke imaju problem sa realizacijom strategija,a netko jednostavno nema pojma čemu to služi.  Zašto ovo kažem? Većinom je situacija, gdje odgovorni pojedinci ne žele obavezu praćenja trendova u poslovanju. To obično smatraju ne bitnim ili jednostavno je nekome teško. Jedan poznanik je započeo poslovanje samo sa ciljem nekakvoga rada,ali je brzo shvatio kako na taj način nema šanse opstati na tržištu. Nakon nekog vremena je tražio suradnju i pomoć u djelovanju. Bavim se s odnosima s javnošću i nisam imao želju baviti se svakodnevnim problemima tvrtke,ali na nagovor sam pristao pomoći u poslovanju. Prvo što sam morao napraviti jeste strategija djelovanja. Sve je trebalo napraviti od početka,jer nikakvog sadržaja nisam imao. Nikakvih sadržaja,nikakvih zaključaka,a posebno nikakvih odrednica prema klijentima. Bilo mi je čudno što tvrtka nema saznanja s kime posluje i kome prodaje svoje proizvode! Imaju dobar početak,ali je s vremenom bilo poskupljenju poslovanja,a to je nešto što moj prijatelj nije imao u vidu. Posao je gledao kao mjesto koje radi i sve što nedostaje se jednostavno kupi. Kupi se,ali na mjestima koja nisu ekonomična. Nažalost u tvrtci su zaposleni pojedinci,koji čak i nisu bili potrebni. Povremeno su se tu pojavljivali kao ključni,za pojedine zadatak,ali inače su bili bez obaveza. Napravili smo početnu strategiju,koja je bila moguća u danom trenutku i okrenuli poslovanje u tom smjeru. Imali smo poteškoća i to uglavnom od starijih radnika,koji su imali posebne povlastice. Napokon smo riješili situaciju,ali nam nisu dozvolili završiti zadatak,jer su obavijestili prijatelja kako na taj način ne mogu raditi. Nisu bili spremni na promjene i to je bio glavni uvjet što su sada u blokadi. Ponavljam milijun puta i ponavljam sada: ukoliko nešto ne ide,zašto ga forsirate i obavezno,morate biti spremni na promjene. Nešto ne ide i promjene su nužne,to bi bio dobar slogan za one koji lutaju.

 

Morate shvatiti jednu situaciju. Moja je obaveza pomoći tvrtci ,koja je zatražila moju pomoć,ali nikad se neću miješati u odnose koji su izvan mojeg djelovanja. Pojedinci imaju svoje neformalne skupine okupljanja i te su skupine jače u djelovanju od mojeg,koji sam vanjski suradnik. Moram uvijek biti spreman na odbijanje suradnje,jer nekome ne odgovara novi način rada. Opet kažem kako je potrebno promjeniti način rada,ako vidite da nešto ne funkcionira,kako treba. Promjene su nekada teške,ali svakako nužne.

 

Što su razlozi ovakvog stava? Vrijeme je promijenjeno. Priča:“Nekada davno sam živio neki život i bilo mi je tako kako jeste“. Dobra fora u novim vremenima. Tako više ne ide,ako znaš i umiješ,ako možeš i sposoban si,tada i opstaješ i još i danas si tu. Nekada davno je bilo „davno“,ali je danas takav kakav jeste i trebamo se prilagoditi tome ili nestati. Svako je bitno naglasiti potrebu istraživanja i biti skroman je važna stvar. Neka od pitanja koja koristim u svojem radu jesu ovih pet točaka koje sam naveo.

 

Pet točaka koji su bitni u vašoj strategiji jesu:

 

  • Morate slušati svoju javnost
  • Morate shvatiti koje sadržaje javnost očekuje
  • Morate dobiti osjećaj platforme i oblikovati javnost što preferira
  • Trebate saznati koliko često vaša javnost želi sadržaj dostavljanje
  • Morate znati, razumjeti, i pobrinite se da vaša strategija podržava Vaš poslovni cilj.

 

Nekada davno sam imao predavanje o tome kako moram istraživati. Bilo mi je to malo avanturistički,vidi sada nešto istražujem,ali to je nužnost. Neke sam stvari zaboravio,neke nisam dobro čuo,a neke sam prespavao,pa mi je svakako nužno istraživanje kako bih saznao što znam i što bih mogao saznati o pojedinom problemu. Svakako moram odrediti bitno i ne-bitno,jer bez toga ću kasnije imati problema. Sjećate li se nekog događaja, gdje ste izgubili živce, zbog nekog događaja,a kasnije se utvrdilo nemate pravo? Događa se i najboljima,ali je svijet jednostavno takav,nikad niste posve sigurni u sve što znate. Međutim,ako pokrećete posao,tada trebate odgovoriti na neka pitanja,ma koliko bila vama glupa.

 

Zapitate se na sljedeća pitanja:

 

1. Tko je zapravo moja javnost?

 

2. Što točno znači moja javnost i što želi od mene?

 

3. U kojem obliku moja javnost ne voli  konzumaciju sadržaja?

 

4. Koji platforme su najprikladnije za moju javnost?

 

5. Koliko često bih trebao objavljivati sadržaj za moju javnost?

 

6. Kako podržavam svoj poslovni cilj od mog sadržaja?

 

Možda sve ovo vama ne treba,ali nije loše biti spreman na svaku situaciju koja nam se može dogoditi. Nekima ovaj način rada i nije potreban,jer su prirodno nadareni i znaju kako trebaju nešto napraviti. Znam,jer vidio sam ljude koji odlično funkcioniranju samo na instinktima. Poznavah  čovjeka koji je vodio restoran do nivoa branda i velike prepoznatljivost,ali samo na svojim zamišljanjima i upornim radom. Nažalost,većina smrtnika nije te sreće,pa im je potrebna kontrola i dodatni rad. Znam i jednostavnije jeste kada ništa ne radimo,jer će nas manje prozivati. Možda i jeste tako,ali se nadam kako još postoje hrabri. Oni koji sebe nazivaju poduzetnici.

 

Ovaj članak je upravljen sa ciljem upoznavanja sa strategijom i naglašavanjem na potrebi korištenja iste. Moramo znati prava pitanja i odrediti svoje odgovore. Odnosi s javnošću i jesu napravljeni u tom smjeru

 

Izgled ot Plovdiv

Izgled ot Plovdiv (Photo credit: Wikipedia)

 

ali na komunikacijskom nivou. Želja nam je biti poveznica u poslovnom djelovanju,a za bolji rad sutra.

 

Ukoliko sam nešto preskočio ili se nisam sjetio,slobodno mi javite.

 

Kako kažu: potrebno je pasti,kako bi se naučilo hodati. Nadam se kako je tako,jer sam naučio kako upotrijebiti strategiju.

 

Moram se ispričati onima koji su se nadali imenovanju onih kojima se ovo sve dogodilo. Nemam želju nekoga reklamirati na ovim stranicama,samo želim lakši prikaz za bolje sutra.

 

Označeni:,

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Log Out / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Log Out / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Log Out / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Log Out / Izmijeni )

Spajanje na %s

Prati

Get every new post delivered to your Inbox.

Pridruži se 30 drugih sljedbenika

%d bloggers like this: